Contact

Wednesday, June 13, 2012

meratah milo..


sape suka meratah milo angkat tgn mcm sy...(",)/
meratah bermaksud ape ek..jap nk google..
OK, dh jumpe..

‘Meratah makanan ’ juga boleh kita definisikan sebagai perbuatan memakan sesuatu jenis makanan yang dimasak secara terus dan tidak dimakan bersama-sama dengan makanan utama yang lain.Sebagai contoh, jika kita meratah ayam goreng, kita memakannya sehingga habis tanpa kita memakan nasi.

 tp, skrg konsep yg ditekankn disini adalah meratah milo..bkn ayam goreng k..
klw baca ayat kt atas tu maksud die cmni la..
milo tu kn sepatutnye dibancuh untuk dibuat air..
x pon lg satu milo jgk slh satu bhn untuk buat kek batik kn..
tapi kt cni apabila disebut meratah milo, kita mkn milo tu begitu sahaje..
tanpa dicampurkn dgn bhn2 lain..
sekian..fhm x penjelasan cikgu ni..haha..

sedap kan ratah milo..
caranye senang je..x susah pon klw nk cuba.. :P
sediakn sudu dan sebiji mangkuk..
kemudian sila berjalan ke arah tempat simpanan milo mak anda k..
bukak bekas milo..ceduk 5 hingga 10 sudu dgn berhati2..
masukkn dlm mangkuk..
jgn bg tumpah, nnti kene lap plk..klw x lap cik puan semut akan mula la kedek2 dtg keriangan..
then,terus ke hadapan TV..

suapkn ke mulut anda sikit demi sikit sambil mata menonton televisyen itu..hehe..
dh hbs pg basuh mangkuk n sudu..
senang dan sedap..sila la mencubannya ye puan2..:P

pesanan :: tabiat ini hanya sesuai untuk org yg blm mempunyai anak k..
klw yg dh ade anak tu kurang sesuai untuk menjalankn aktiviti ini kerana dikhuatiri akan ditiru oleh anak2 anda..
klw x, seminggu sekali la kene beli milo..anak beranak ratah..haha..



4 comments:

  1. hahaha.. tingat kat adik sis yang last.. dia memang hantu milo.. yang buat lagi pelik nye.. dia bungkus milo dalam kertas cantik2.. pastu dia letak bungkusan milo tuh dlm petiais.. agak2 milo tuh dh keras.. dia amik dan makan.. hahahaha.. kadang2 penuh petiais dengan stok bungkusan milo dia.. nani try lah.. sedap tau sebab sis pernah curik2 try dia punye milo tu.. hahahahaha..:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha,.boleh cuba ni sis..mesti mcm mkn coklat milo kan..haha..

      Delete
  2. Kak sue tak sangka nani buleh ratah 1kg milo di atas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu gambar sekadar hiasan la kak sue..hehe

      Delete