Contact

Saturday, October 15, 2011

sadisnya keadaan itu..~


ceritanya bermula dengan pintu gerbang ini...T_T
dimana saya flash back kembali cerita zaman persekolahan dulu2...

saya bersekolah di
.
.
.
V

atau dengan singkatannye dipanggil SHAH PEKAN..

dan ia berkaitan dengan ini
.
.
.
V
jeng3..mcm suspen je entry ni kan..hehe..
mcm ni sbnrnye...
malam tadi mimpi kene duduk dalam asrama semula..
asrama pulak bukan yg mcm universiti tu..
duduk dorm macam sekolah menengah dulu..
satu bilik duk ramai2..katil dua tingkat..
mcm kat bawah ni..


ohhh..tidak..x best lgsg bila ingat keadaan duk asrama tu..
bayangkan la..dalam seminggu xde satu hari pon yg kitorg boleh bangun lambat..
isnin sampai jumaat sekolah..comfirm2 la kene bangun awal..
sabtu inspection..inspection ni hari di mana kitorg kene pakai kemas2 selalunye baju kurung outing..
pastu kene kemas bilik mcm pegi sekolah..katil kene tegang..
almari pakaian kene kemas..
sbb nanti warden akan naik cek satu2 bilik..
klw terjumpa barang2 haram akan dirampas serta merta..
then, ari ahad plk ade gotong royong..pukul 8..
mesti turun bawah beratur2 dulu..pastu tugas2 cuci asrama dibahagikan mengikut dorm..
mcm tu la setiap hari dan setiap minggu..
sebab tu asyik2 menghitung hari bile la time boleh balik kampung..ngeee..

seksanye la bila pikir duk asrama dulu..
sume mende kene beratur n tunggu turn..
basuh baju..iron..mandi..sume la..
kadang2 nak guna toilet pon kene tunggu turn jgk..
sbb bukan sume tandas boleh digunakan..ishk3..sadis kan..

x dibenarkan tengok tv kecuali ari sabtu n ahad..
pukul 11 malam setiap hari kene tutup lampu dah..
x boleh bising2 klw x kene sound ngan warden..
nak makan megi kene pegi amik air panas kat dewan makan(DM)..
nak pegi dewan mkn tu plk satu hal kene pakai tudung pakai tutup aurat..
sape yg rajin..ngeee..

banyak lagi la klw nak cite pasal kehidupan asrama ni..
bukan sumenye x best..ade jgk yg best..
antara yg bestnye ramai kawan2 setiap masa..
klw rasa nak ngumpat2 borak2 tu pegi je bilik kwn2..
sentiasa ade teman untuk berbicara..hehe..
lg satu alhamdulillah la asrama sy xde lgsg kes ragging2 ni..
akak2 senior sume baik2..
dan kami pupukkan hubungan yg mesra antara senior n junior..^_^
tu je la..banyak plk bebel entry kali ni..hehe..
daaa~

antara gambar nakal2 zaman sekolah..cari mana saya..hehe..

5 comments:

  1. akak pun masa kat sekolah menengah lah yang paling tak suka.. I hate it.

    ReplyDelete
  2. mcm dalam penjara kan kak yan...ngeee~

    ReplyDelete
  3. hehehe.. sis dulu pon pernah duk asrama masa form 1.. tahan 2 bulan jek.. pastu menangis x mo duk asrama.. ayah tukarkan sekolah..duk umah jek.. mmg x best langsung duk asrama masa sekolah.. masa kt U ok.. sonok..sampai x mo balik rumah.. ayah plak tepon sis tanya bila balik..mueheheehhe

    ReplyDelete
  4. saya pon homesick jgk sebulan dua tu..nk balik2 jgk..huhu...tp ayah pujuk2..hehe..

    ReplyDelete
  5. As Salaam ..cikgu di SHAH tahun bile?

    ReplyDelete